TeppoTurja Nyökyttely ottaa niskaan.

VR matkii Alkon markkinointia


VR-yhtymä Oy soveltaa markkinoinnissaan tehokkaasti Alko Oy:n toiminnasta tuttuja keinoja. Junayhtiössä tiedetään täsmälleen, mikä merkitys sekä saatavuuden säätelemisellä että hinta- ja maksupolitiikalla on kaupalliselle menestymiselle.

Tätä tietoa yhtiö myös hyödyntää täysimääräisesti ilmeisenä tavoitteenaan saada kulutusta hillityksi.

Toimenpidetasossa VR toteuttaa alko-strategiaansa mm. junavuoroja vähentämällä, matkalippujen myyntipisteitä sulkemalla, vanhusväestön syrjäyttämisellä ulos halutusta asiakaskunnasta digitalisoimalla lipunmyynti, matkalipun yksiselitteisen hinnoittelun vaihtamisella moniselitteiseen matematiikan logaritmitaulukkoon, jättämällä juna-aikataulut painamatta, ratayhteyksiä lopettamalla, luomalla epävarmuutta ja -luottamusta palvelun toimivuuteen laiminlyömällä ajokaluston ja rataverkon kunnosta huolehtiminen ja niin edelleen.

Niinpä ehdotan, että VR-Yhtymä Oy:n markkinointi- ja muukin operatiivinen johto siirretään Alko Oy:n palvelukseen. Siellä tätä osaamista kaivataan pelkästään kansanterveydellisistä syistä ja siten myös sote-palvelujen kustannusten pudottamiseen. Samalla VR-Yhtymä Oy viedään pörssiin tai muutetaan muutoin oikeaksi yritykseksi.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Käyttäjän rakennusliikeerbau kuva
Pekka Iiskonmaki

Kaikki monopolit ovat kuin norsuja lasikaupassa.

Toimituksen poiminnat